Vivianne Heijnen in Maastricht voor nieuwe campagne: 'Pak de fiets'
Staatssecretaris Vivianne Heijnen was maandagochtend samen met minister Mark Harbers in Maastricht om het startschot te geven voor een nieuwe campagne: 'kort ritje, da's zo gefietst' .
De campagne moet Nederlanders aanzetten om voor korte stukken niet altijd de auto te pakken, maar juist de fiets. Voor de opening hebben de bewindspersonen een lintje doorgeknipt en is er op het Frankenplein, aan de Groene Loper, het decor neergezet dat ook te zien is in de reclamespot die op tv gaat verschijnen. Voorbijgangers op de fiets konden een gratis croissant of kop koffie meenemen.
Klimaat en gezondheid
Het idee achter de campagne draait om zowel klimaat als gezondheid: "Gezonder leven en meer bewegen staat bij het begin van elk nieuw jaar bij veel mensen bovenaan de lijst met goede voornemens. Met deze campagne helpen we een handje mee", legt de staatssecretaris uit.
Dienstauto
Toch pakt ook de staatssecretaris zelf niet meer zo vaak de fiets als vroeger: "Nu met het werk in Den Haag zit ik ook veel in de dienstauto, maar als ik privé ergens naartoe moet pak ik soms de fiets".
Werkbezoek
Het startschot van de campagne viel samen met een werkbezoek van de minister en staatsecretaris aan onze stad. Zo bekeken ze samen met bestuurders van de provincie Limburg en Noord-Brabant een aantal projecten waar woningbouw, leefbaarheid en bereikbaarheid samenkomen.