Blunder op t-shirt Maastrichts Mooiste geen PR-stunt

Een blunder op het ontwerp van het deelnemers shirt van Maastricht Mooiste levert de organisatie uiteraard extra aandacht in de media op. ‘Ja, dat hebben we inderdaad gemerkt, maar daar was het ons echt niet om te doen. We wilden gewoon een opvallend shirt met een link naar Maastricht presenteren’ zegt Sophie Appeldoorn, die de perszaken van het hardloopevenement behartigt.

Op het ontwerp stond ‘Ieg ren Mestreech sjoenste’, waar het ‘Iech ren Mestreechs sjoenste’ had moeten zijn. Gelukkig werd de organisatie op tijd op de pijnlijke fout gewezen en kon deze hersteld worden voordat de shirts gedrukt werden.
In het persbericht waarin het unieke shirt, met de foute tekst dus, werd aangekondigd stond ook te lezen dat de ontwerper ‘geïnspireerd was door Maastricht en muziekgroep Rowwen Hèze’. 

Wat de Noord Limburgse band met Maastricht Mooiste en de ‘Mestreechter taol’ te maken heeft, kon Appeldoorn ook niet verklaren: ‘Die maken toch Limburgse muziek, niet?’

Overigens is de naam Appeldoorn in deze wel goed gespeld. ‘Goed dat je het even controleert’, aldus de perswoordvoerster.