Duizend nieuwe banen voor zakelijke dienstverlening

Momenteel werken in Maastricht en omgeving zo'n 5000 mensen in callcenters. Deze bedrijven, de gemeente en onderwijsorganisaties zijn een innige samenwerking aangegaan om de branche verder te versterken. Customer Service Valley is de naam van de samenwerking. De komende jaren wordt geïnvesteerd om de regio nog aantrekkelijker te maken.

Vodafone, Q-park en Arvato tekenden eerder dit jaar een convenant met de gemeente, de onderwijsinstellingen Arcus, Leeuwenborgh en Hogeschool Zuyd. De ambitie is om de komende jaren de regio als internationale vestigingsplaats op de kaart te zetten en om de mensen hier te gaan opleiden. Leeuwenborgh start met een mbo-3 opleiding. Volgens wethouder John Aarts is de ligging van Maastricht goed en is ook de meertaligheid een pluspunt. De gemeente maakt de komende drie jaar 45.000 Euro vrij om de samenwerking te ondersteunen. Er wordt een forse groei van 1000 nieuwe banen in deze sector verwacht.